Gör så här !
Så här gör du, när du ska skicka in din telefon för service.
OBS! Vi utför ej längre garanti service på LG mobiltelefoner.
Endast utanför garanti reparerar vi.
1. Lägg order
Välj modell på din enhet och lägg till önskad repration i kund korgen.
2. Betala din order
Välj betalningsmetod och fortsätt.
3. Orderbekträftelse
Skriv ut orderunderlaget (Skickas som e-post) och bifoga den tillsammans med telefonen. Om det inte finns möjlighet att skriva ut orderunderlaget kan ni skriva order samt namn på ett separat papper.
4. Skicka in telefon
Packa telefonen ordentligt, tejpa på fraktsedel (skickas som e-post) och lämna in ditt paketet till närmaste DHL service point.
5. Reparation
Vi repararer din LG telefon inom 2 dagar och skickar det till närmaste DHL service point.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Garanti service- UTFÖRS EJ
--------------------------------------------------------------------------------------
Vid garanti reparationer fyller man i service formuläret som finns på startsidan.
Garanti för Mobiltelefon
Garanti gäller vid fabrikationsfel. Garantin gäller inte tapp/klämskador, fukt/vätskeskador och fel som inte kan återskapas/påvisas eller fel till följd av felaktigt handhavande. Garantitiden är normalt 12 månader från inköpsdatum. När vi tar emot din trasiga mobiltelefon genomför vi en undersökning som fastställer om felet omfattas av garanti eller inte. Om felet på enheten inte omfattas av garantin skickas kostnadsförslag för godkännande innan reparation inleds. Vi kan aldrig svara på hur en eventuell skada uppkommit utan att produkten undersökts fysiskt av utbildade och erfarna tekniker. Om enheten önskas i retur utan åtgärd efter att ett kostnadsförslag skickats ut utgår en undersökningskostnad. Spacetronic förbehåller sig rätten att ändra ett tidigare utskickat kostnadsförslag utan föregående avisering.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------