Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi skickar beställningar med Postnord, DHL, Sehnker, UPS, DSV. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).Spacetronic har i krav att varan skall återlämnas i originalförpackningen. Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Garanti för Mobiltelefon service
Garanti gäller vid fabrikationsfel. Garantin gäller inte tapp/klämskador, fukt/vätskeskador och fel som inte kan återskapas/påvisas eller fel till följd av felaktigt handhavande. Garantitiden är normalt 3 månader från inköpsdatum. När vi tar emot din trasiga mobiltelefon genomför vi en undersökning som fastställer om felet omfattas av garanti eller inte. Om felet på enheten inte omfattas av garantin skickas kostnadsförslag för godkännande innan reparation inleds. Vi kan aldrig svara på hur en eventuell skada uppkommit utan att produkten undersökts fysiskt av utbildade och erfarna tekniker. Om enheten önskas i retur utan åtgärd efter att ett kostnadsförslag skickats ut utgår en undersökningskostnad. Spacetronic förbehåller sig rätten att ändra ett tidigare utskickat kostnadsförslag utan föregående avisering.
Betalningar via Payer
Payer Financial Services AB är en registrerad betaltjänstleverantör under Finansinspektionens tillsyn och är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard. Payer Checkout är en komplett, säker och god betallösning! Den som köper får alltid välja betalsätt innan köpet slutförs och valfriheten maximeras. I Payer Checkout finns betalsätten kort, faktura, sms, mobil-, direkt- eller delbetalning. Läs mer om Payer Checkout på payer.se
Kortbetalning
Våra kortbetalningar hanteras av vår betalningspartner Payer Financial Services AB för att garantera snabb och säker betalning. Payer är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard för att tillhandahålla korttransaktioner över Internet. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster, där inga uppgifter är tillgängliga för butiken. Ingen avgift för kortbetalning tillkommer.
Direktbanksbetalning
När du väljer att betala via betalsättet direktbanksbetalning loggar du in via din bank och betalningen blir genomförd direkt med hjälp av Payer Financial Services AB som samarbetar med banken. Du kan välja att betala hela ordervärdet genom direktbetalning om du är internetkund hos Handelsbanken och Swedbank. En direktbetalning bokförs omgående hos oss. Det tillkommer inte någon avgift och överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster
Faktura privatperson
När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller 14 dagar efter köpet. Fakturan sänds via e-post. En aviavgift på 29 kronor tillkommer.
Du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär en kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Observera att namn och adress måste stämma med folkbokföringen.
För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB faktura via Collector Bank, se länkarna nedan:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
Faktura företag
När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Fakturan förfaller 30 dagar efter köpet. Fakturan sänds via e-post. En aviavgift på 29 kronor tillkommer.
För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB faktura via Collector Bank, se länken nedan:
Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Delbetalning
När du väljer betalsättet delbetalning så kan du via Payer Financial Services AB och Collector Bank AB dela upp betalningen på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. De extra avgifter som tillkommer framgår i kassan när du väljer typ av delbetalning, där du kan se det totala beloppet per månad. För att följa din delbetalningskampanj så behöver du betala det belopp som framgår på fakturan som skickas med brev i mitten på varje månad. Aviavgift på 29 kr tillkommer.
Här kan du se dina kostnader för delbetalning beroende på vilken avbetalningsplan du väljer. Innan du godkänner ditt köp i Payers dialog så kan du välja antal månader och se vilket belopp du totalt kommer att betala varje månad.
| Uppläggningsavgift (engångsavgift) | Månadsvis avi-avgift | Årsränta (%) |
Upp till 3 månader | 95 Kr | 29 Kr | 0 % |
Upp till 6 månader | 195 Kr | 29 Kr | 0 % |
Upp till 12 månader | 295 Kr | 29 Kr | 0 % |
Upp till 24 månader | 295 Kr | 29 Kr | 9,95 % |
Upp till 36 månader | 295 Kr | 29 Kr | 9,95 % |
Minsta orderbelopp för att kunna delbetala är 1000 Kr, maxbeloppet är 50.000 Kr. Observera att namn och adress måste stämma med folkbokföringen.
En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB’s delbetalning via Collector Bank AB se länkarna nedan:
Allmänna villkor för kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
Återbetalning av Faktura och Delbetalning
Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector Bank. För återbetalning av tillgodo behöver Collector Bank kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, de lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till contactcenter@collector.se, eller ring till 010-161 01 00.
Återbetalning av kort och direktbank
Du som betalt din order, men av någon anledning har ångrat ditt köp får återbetalt till samma kort eller konto som pengarna dragits från. När vi har godkänt en retur, så kommer vi återbetala beloppet automatiskt
du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR) General Data Protection Regulation.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Från och med 1 januari 2017 är det möjligt att få rätt till rutavdrag, alltså 50 % skattereduktion, på arbetskostnaden vid en reparation och underhåll av vitvaror i hemmet. Det gäller för:
Rutavdrag ges även för arbete med:
Rutavdraget gäller för såväl inbyggda som fristående vitvaror.
Uppmärksamma vänligen att rutavdraget gäller enbart för reparation och underhåll som utförs i hemmet. Det gäller endast för privatpersoner bosatta i Sverige samt de som har rutavdrag kvar att utnyttja. Kom ihåg att du som beställare måste meddela att du önskar få rutavdrag på arbetskostnaden. Detta görs vid bokningstillfället. Läs Skatteverkets fullständiga villkor för mer information.
Material, resor eller annat omfattas inte av rutavdraget utan bara själva arbetskostnaden.
1. Inledning
Spacetronic Stockholm AB (”Spacetronic”, ”vi”, ”oss”) vet hur viktigt det är med integritet för våra kunder och medarbetare, och vårt mål med den här policyn är att på ett tydligt och transparent sätt beskriva hur vi samlar in, använder, visar, överför och lagrar din information så att du känner dig säker på att dina uppgifter är i säkert förvar. Spacetronic utför all hantering av personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PuL) och EUs integritetslagstiftning GDPR.
2. Personuppgiftsansvar
Spacetronic är personuppgiftsansvarig för behandling av personuppgifter i Spacetronic ’s samtliga system inklusive tredjepartssystem. Ytterst är det Spacetronic ‘s styrelse som är ansvarig.
3. Kontaktuppgifter
Vid frågor om denna policy kan du kontakta ansvarig Bekir Tirpan.
4. Insamling av personuppgifter
Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet. Det gäller till exempel namn, personnummer, adress, e-postadress, telefonnummer m.m.. Det gäller också till exempel id-nummer i felrapporteringssystem och krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter, som exempelvis IP-nummer, om de kan kopplas till fysiska personer.
4.1 Hur vi samlar in personuppgifter och vilka uppgifter vi samlar in
Spacetronic samlar in information på flera sätt, men i första hand direkt från dig som är kund eller medarbetare.
4.2 Uppgifter som samlas in i vid personlig kontakt
Vi samlar in personuppgifter från dig när du kontaktar oss, till exempel via kundtjänst, på e-post, telefon, via eller på andra sätt. I första hand samlar vi in de personuppgifter som behövs för att kunna besvara din fråga eller hantera ditt ärende. Det är uppgifter om namn och organisation. Beroende på hur du väljer att kontakta oss kan vi också samla in kontaktuppgifter som t.ex. e-postadress eller telefonnummer. Vid personlig kontakt samlar vi också in de övriga personuppgifter som du själv väljer att lämna till oss.
5. Hantering och lagring av personuppgifter
Spacetronic behandlar dina personuppgifter lagenligt. Det kan förekomma att samma personuppgift behandlas både med stöd av fullgörande av avtal, specifikt av samtycke eller med stöd av att uppgiften är nödvändig för att uppfylla andra rättsliga förpliktelser. Det innebär att även om du återkallar ditt samtycke och den behandling som grundas på samtycket upphör, kan personuppgiften ändå finnas kvar hos oss för andra ändamål. I huvudsak behandlar vi dina uppgifter för att fullgöra ett avtal i vilket du är part.
6. Administration av systemen
För att kunna leverera de produkter och tjänster du beställt av oss använder vi dina personuppgifter på olika sätt. Uppgifterna används för bokföringsändamål.
7. Kundvård
Vi använder dina personuppgifter för att kunna ge dig service om du kontakter oss med frågor, synpunkter eller t.ex. reklamationer. Vi använder ditt namn och kundnummer för att identifiera dig och våra system. Vi använder dina kontaktuppgifter, som e-postadress och telefonnummer, för att kunna kontakt dig i samband med frågor och ärenden. Vi kan även också komma att använda alla de övriga personuppgifter som vi samlat in om dig för att hantera din fråga eller ditt ärende beroende på vad som är relevant i det enskilda fallet.
8. Lagkrav
Behandling av dina personuppgifter kan slutligen också komma att ske för att vi ska uppfylla förpliktelser enligt lagar och förordningar, till exempel gällande säkerhet och redovisning.
9. Lagringstider
Vi sparar alla de personuppgifter vi samlar in i vår kunddatabas. I kunddatabasen sparas personuppgifter och historik i enlighet med bokföringslagen. Samma personuppgift kan lagras på flera olika ställen för olika ändamål. Det kan innebära att en uppgift som gallrats ur ett system för att den inte längre är nödvändigt kan finnas kvar i ett annat system där den lagras med stöd av samtycke eller för ett annat ändamål där personuppgiften fortfarande behövs.
10. Spacetronic tekniska och organisatoriska åtgärder för säker behandling av dina personuppgifter
Vi vidtar löpande åtgärder för att uppfylla principerna om ”inbyggt dataskydd och dataskydd som standard”. Vi utvärderar kontinuerligt riskerna med den personuppgiftsbehandling som sker och vidtar nödvändiga säkerhetsåtgärder för att minska riskerna. Vi utbildar kontinuerligt vår personal i dataskyddsfrågor.
11. Övervakning
När du använder våra tekniska system sparar vi personlig information i loggar för att kunna utvärdera hur systemen används, förbättra systemen samt upptäcka olovlig användning av systemen m.m. Vi sparar IP-nummer, MAC-nummer, e-mail samt information samt systemaktiviteter.
12. Dina rättigheter
12.1 Nödvändig hantering av personuppgifter och hantering med stöd av samtycke
Personuppgiftsbehandling som är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra ett avtal med dig eller för att vi ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet är tillåten utan samtycke. För att vi ska kunna samla in och hantera dina personuppgifter i något annat syfte krävs däremot att du samtycker till behandlingen. I dagsläget behandlar vi inte personuppgifter i något annat syfte.
12.2 Återkallelse av samtycke
Du kan när som helst välja att återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss på kontaktuppgifterna ovan. Om du återkallar ditt samtycke kommer vi att radera de personuppgifter och upphöra med den behandling som omfattades av samtycket. Det kan förekomma att samma personuppgift behandlas både med stöd av samtycke och med stöd av att uppgiften är nödvändig eller med stöd av andra regler. Det innebär att även om du återkallar.