08-59 11 33 70    (må-fr 08-12 & 13-16) 

CartDin varukorg är tom!  

Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord, DHL, Sehnker, UPS, DSV. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

 

Ångerrätt/Reklamation*

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Garanti för Mobiltelefon service

Garanti gäller vid fabrikationsfel. Garantin gäller inte tapp/klämskador, fukt/vätskeskador och fel som inte kan återskapas/påvisas eller fel till följd av felaktigt handhavande. Garantitiden är normalt 3 månader från inköpsdatum. När vi tar emot din trasiga mobiltelefon genomför vi en undersökning som fastställer om felet omfattas av garanti eller inte. Om felet på enheten inte omfattas av garantin skickas kostnadsförslag för godkännande innan reparation inleds. Vi kan aldrig svara på hur en eventuell skada uppkommit utan att produkten undersökts fysiskt av utbildade och erfarna tekniker. Om enheten önskas i retur utan åtgärd efter att ett kostnadsförslag skickats ut utgår en undersökningskostnad. Spacetronic förbehåller sig rätten att ändra ett tidigare utskickat kostnadsförslag utan föregående avisering.

 

Betalningsalternativ

Betalningar via Payer

Payer Financial Services AB är en registrerad betaltjänstleverantör under Finansinspektionens tillsyn och är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard. Payer Checkout är en komplett, säker och god betallösning! Den som köper får alltid välja betalsätt innan köpet slutförs och valfriheten maximeras. I Payer Checkout finns betalsätten kort, faktura, sms, mobil-, direkt- eller delbetalning. Läs mer om Payer Checkout på payer.se

 

Kortbetalning

Våra kortbetalningar hanteras av vår betalningspartner Payer Financial Services AB för att garantera snabb och säker betalning. Payer är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard för att tillhandahålla korttransaktioner över Internet. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster, där inga uppgifter är tillgängliga för butiken. Ingen avgift för kortbetalning tillkommer.

 

Direktbanksbetalning

När du väljer att betala via betalsättet direktbanksbetalning loggar du in via din bank och betalningen blir genomförd direkt med hjälp av Payer Financial Services AB som samarbetar med banken. Du kan välja att betala hela ordervärdet genom direktbetalning om du är internetkund hos Handelsbanken och Swedbank. En direktbetalning bokförs omgående hos oss. Det tillkommer inte någon avgift och överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster

 

Faktura privatperson

När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller 14 dagar efter köpet. Fakturan sänds via e-post. En aviavgift på 29 kronor tillkommer.

Du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär en kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Observera att namn och adress måste stämma med folkbokföringen.

För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB faktura via Collector Bank, se länkarna nedan:

Allmänna villkor för faktura och kontokredit

Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

 

Faktura företag

När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Fakturan förfaller 30 dagar efter köpet. Fakturan sänds via e-post. En aviavgift på 29 kronor tillkommer.

För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB faktura via Collector Bank, se länken nedan:

Allmänna villkor för faktura och kontokredit

 

Delbetalning

När du väljer betalsättet delbetalning så kan du via Payer Financial Services AB och Collector Bank AB dela upp betalningen på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. De extra avgifter som tillkommer framgår i kassan när du väljer typ av delbetalning, där du kan se det totala beloppet per månad. För att följa din delbetalningskampanj så behöver du betala det belopp som framgår på fakturan som skickas med brev i mitten på varje månad. Aviavgift på 29 kr tillkommer.

Här kan du se dina kostnader för delbetalning beroende på vilken avbetalningsplan du väljer. Innan du godkänner ditt köp i Payers dialog så kan du välja antal månader och se vilket belopp du totalt kommer att betala varje månad.

 

Uppläggningsavgift (engångsavgift)

Månadsvis avi-avgift

Årsränta (%)

Upp till 3 månader

95 Kr

29 Kr

0 %

Upp till 6 månader

195 Kr

29 Kr

0 %

Upp till 12 månader

295 Kr

29 Kr

0 %

Upp till 24 månader

295 Kr 

29 Kr

9,95 %

Upp till 36 månader

295 Kr

29 Kr

9,95 %

 

 

 

 

 

 

 

Minsta orderbelopp för att kunna delbetala är 1000 Kr, maxbeloppet är 50.000 Kr. Observera att namn och adress måste stämma med folkbokföringen. 

En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Payer Financial Services AB’s delbetalning via Collector Bank AB se länkarna nedan:

Allmänna villkor för kontokredit

Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation 

 

Återbetalning av Faktura och Delbetalning

Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector Bank. För återbetalning av tillgodo behöver Collector Bank kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, de lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till contactcenter@collector.se, eller ring till 010-161 01 00.

 

Återbetalning av kort och direktbank

Du som betalt din order, men av någon anledning har ångrat ditt köp får återbetalt till samma kort eller konto som pengarna dragits från. När vi har godkänt en retur, så kommer vi återbetala beloppet automatiskt

du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen
Produkter
Övrigt